onsdag 15 juni 2011

Den blomstertid nu kommer




I dag har vi, jag och lillebror, varit och tittat på Filli som haft sin allra första skolavslutning. 


På en solig skolgård hissades flaggan och hela skolan hälsade oss välkomna med sång. Det är faktiskt hela skolan på bilden. En liten skola med andra ord. En förskoleklass, en etta och en tvåa. En fantastisk bra sammanhållning får och har de sedan när de, i trean, går över till den stora skolan med årskurs F-9.  


Fika bjöds det på, rulltårta och långbord på skolgården, lite lek och sedan avslutning i kapellet alldeles i närheten. Med Den blomstertid nu kommer och då kan jag aldrig hålla mig. Det är den allra vackraste psalmen och sången i hela världen enligt mig och där, på skolavslutning med min egna lilla tös framme vid altaret, längtandes och så full av liv och förväntan, som en liten sexåring är, då svallade känslorna över och jag grät...


Fler bilder och bilder på skolavslutningsstassen kommer i ett senare inlägg.









2 kommentarer:

  1. Naw, så härligt!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  2. Härligt, är det förskoleklassen som hon har slutat din fina lilla tjej? Jag har en härhemma som precis har avslutat sitt förskoleår på "stora skolan" oj så spännande det har varit både för mamma å barn.
    Kram

    SvaraRadera