torsdag 7 juli 2011

Veronica Maggio



Jojomänsann. Ännu en fantastiskt svensk artist.  Satan i gatan, vad hon är bra. Veronica Maggio.

Och i onsdagskväll var det fyra förväntansfulla, söta, små kompisar som stod i kön till hennes konsert på Sofiero. Mammorna sina hade de tagit med sig.


Filli sin.


Andrea med sin mamma Linda.


Izabelle med sin mamma Marinella.


Och Tindra med sin mamma Fia.



God picknick som Marinella fixat så fint. Och gott.






Ååååh, amen asså, mamma! Nu får du väl ge dig! Jag blir så himla trött alltså... 


Filli med Izabelle, som körde på kvällens absolut coolaste festivalsoutfit. Glittertights, paljettklänning och Dolce & Gabbana jeansjacka!


Ella var också där!


Tillsammans med sin mamma Malin (och pappa Fredde).




Förundrade. Så pass att de helt glömde av att dansa, tokmajorna. Men den biten fixade å andra sidan morsorna så bra själva...


Och så skulle vi så klart köpa någon souvenir. Kön till signeringen var alldeles för lång och det var mitt i natten, så den hoppade vi över och smög runt bakhållet i stället. Så tjejerna fick se Maggio ordentligt. Om än hennes ryggtavla...


Vi tyckte nog alla att kvällen var fantastisk. Och när allas de små tösernas favorit, "Jag kommer", till slut (och sist) just kom, ja då!, då tokdansades det minsann så klockorna stod still där ett litet tag. 






8 kommentarer:

  1. Oh my, for en vidunderlig kveld! Dere gjør då mange morsomme ting med barna, minnerikt :) Klem fra Tonje/Norge, som ELSKER Veronica Maggio!

    SvaraRadera
  2. Coolt! Har en systerdotter som springer omkring och sjunger på låten "jag kommer" (heter den så?) hela tiden. De är nästan mer uppdaterade än de vuxna ibland. Superfin blogg förresten!

    SvaraRadera
  3. Åh ni ser ut att ha haft det underbart!
    Jag vill oxå se Maggio!! :-)

    Fin fin blogg och väldigt fina barn har du..
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack, det är redan mycket bättre =)

    Vilken mysig kväll ni hade då, blev riktigt festivalsugen nu!

    SvaraRadera
  5. Åh henne skulle jag vilja se. Fina bilder du bjuder på :)

    SvaraRadera
  6. .....Jag inspireras alltid lika mycket av dina inlägg. Maggio hade jag också velat se....... och vilken härlig mamma-dotter-kväll ni ser ut att ha haft:)

    Ha en riktigt härlig sommar nu!

    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  7. Sluta! va härligt ni har det! Fina Fina flickor o mammor!! Maggio rules!
    kram
    H.

    SvaraRadera
  8. Ååå va jag älskar din blogg! Så fin din dotter så de inte e klokt!

    SvaraRadera